TM

Jangan...Monyet !!

Hikayat Sang Kancil - Filem animasi pendek yang amat popular pada tahun 80an - 90an keluaran RTM.. Kartun ni ada beberapa siri antaranya  Sang Kancil dan Buaya n Sang Kancil Dengan Monyet..Dulu masa kecik2 filem ni amat mempengaruhi tumbesaran kanak2 termasuk aku.. hehe.. mcm pokok lak.. Dari iba bapa sampai la cikgu kt sekolah selalu bercerita semula mengenai animasi ni...  Satu siri kisah tauladan yang bagus!! Kalo dapat disiarkan semula rancangan ni pon elok kan...?
Aku dah download letak kt handphone bagi anak aku tgk.. dia pon suka.. hehe..
Flashbackk....

Intro " indah sungguh suasana rimba......." :p

SHARE

Adi

Hi... "experience is the worst teacher; it gives the test before presenting the lesson ... .".

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

5 comments:

  1. hehehe..comel.

    teringat citer sang kancil kat tv pendidikan dulu

    ReplyDelete
  2. peberet masa kecik2 dulu..duk dpn tb sokmo

    ReplyDelete
  3. saya donlod dari youtube bg anak murid tgk..senyap 1 kelas. Haha..

    ReplyDelete
  4. Misz Sephia : ahaha.. senyap tak faham ke senyap
    keliru... almaklum la budak2 sekarang ni tgk katun pon dah 3D..

    ReplyDelete
  5. haah la..dah lama x kuar iklan tu..x kan RTM simpan dalam Arkib kot...

    ReplyDelete