TM

Typical Malaysian - Soalan2 yg kekadang takleh nak hadap~


 Typical malaysian..
Soalan biasa yg akan diajukan oleh sedara mara, sahabat handai yg dah lama tak jumpa..

1 - "Duduk mana skang?" - soalan ni ok

2 - "Keje apa sekarang?" - ni pon ok

3 - "Dah kawen ke?" - ni agak tricky

4 - "Bila nak kawen?" - ni agak serius

5 - "Anak dah berapa?" - ni pon, terutamanya yg belum mempunyai cahaya mata


Aku pon dulu adalah mangsa kpd soalan2 tersebut.. Maklumlah, kawen pon lambat.. umo 31 baru mendirikan masjid.. Sekarang ni kawan2 aku yg agak "terlambat" selalu ngadu kt aku.. Tak selesa dgn soalan2 mcm tu terutama bila balik kampung, pegi beraya rumah sedara mara, pegi kenduri kawen etc.
Aku pesan kt dorang semua, tebalkan la sket telinga.. Anggap je la tu semua ayat peramah pembuka bicara.. Jgn terus sentap bila ditanya mcm tu.. Dorang pon bukan nak sgt amik tau perkembangan kita sebenarnya.. Coz biasanya kalo dorang tanya mcm tu hanyalah utk memulakan sesi bersembang..

Jawapan yg aku suggest utk soalan 3, 4, 5 :

3 - "Dah kawen ke?" - belum.. dh dalam perancangan ( walopon belum ada calon)

4 - "Bila nak kawen?" - bulan 11 nanti ( tapi tahun bila tak tau lagi) hehe~

5 - "Anak dah berapa?" - belum ada lagi, family planning... insyallah tahun depan :)
SHARE

Adi

Hi... "experience is the worst teacher; it gives the test before presenting the lesson ... .".

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments: