TM

Status di facebook : In an open relationship

Apa status anda? Status aku tentu la Married.. hehe, kang ada org cek tgk aku letak single sure kene semelih nanti.. :p Aku tak sure, sama ada aku baru perasan or tak perasan, satu status In an open relationship pon ada kt drop down menu Relationship Status kt fb ni.. 
Dan, yg membuatkan aku terdetik nak tulis ni adalah disebabkan aku ternampak satu pengguna facebook ni 
(org Melayu & Malaysian) pegi letak status dia ni In an open relationship.. Wahh... tau ke apa maknanya tu? 
Kita semua tahu yang Facebook ni adalah permainan sosial orang putih pada asalnya. Mereka ni open, termasuklah bab2 seksualiti ni semua. Jadi mereka cipta la status in an open relationship ni untuk pasangan yang tak mahu terikat tapi masih mahu bersama. Faham tak macam mana? Kononnya mungkin mereka berdua ni macam ada perasaan cinta, tapi belum ada masa untuk cinta itu dipupuk atau kedua-duanya masih belum bersedia dengan komitmen. Jadi dengan adanya status macam ni yang wujud atas persetujuan kedua-dua belah pihak, mereka ni takdelah terikat atau bermonogami. Masing-masing bebas untuk keluar berjumpa dengan sesiapa dan mungkin tidur dengan date mereka pada hari itu tanpa rasa bersalah pada pasangan mereka.
Mat Salleh habiss!!! macam tak sesuai la utk masyarakat kita.. bagi yg nak main2 tu letak status tu, pikir2 le dulu..

SHARE

Adi

Hi... "experience is the worst teacher; it gives the test before presenting the lesson ... .".

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comments:

  1. dah lama perasan..kdg2 org kita ni bukannya faham apa maksudnya..main letak je..huhuh

    ReplyDelete
  2. Its complicated pon tayah la letak k... segan je.. hehe

    ReplyDelete