TM

Pencuri Sesat Dalam Rumah

Kisah pencuri sesat di dalam rumah yg dimasukinya ni aku dah dgr satu masa dulu... Kisah benar...
Kisah yg pernah diceritakan oleh bapa aku... Ada satu amalan yg diamalkan selepas solat lima waktu jika diamalkan hari2, Insyallah sekiranya pencuri masuk, dia akan kebingungan dan ada yg sampai tahap pencuri tersebut akan berenang di atas tanah kerana selepas mencuri apabila dia hendak keluar, seperti tiada jalan keluar dan yg ada hanyalah lautan atau sungai... jadi pencuri itu akan berenang diatas tanah yg disangkanya air.. Tetapi ada satu syarat kepada tuan rumah tu bila menyedari kehadiran pencuri tersebut.. Syaratnya adalah jgn dipukul atau dibelasah! Sebaliknya ditegur dahulu dan dijemput minum atau makan dan kemudian lepaskan dia atau jika perlu serahkan kepada pihak berkuasa... Jika tidak, pencuri tersebut akan terus kebingungan.... begitulah ceritanya...

Metro Online harini ada menyiarkan satu kisah yg serupa... Jom baca Metro Online~
SHARE

Adi

Hi... "experience is the worst teacher; it gives the test before presenting the lesson ... .".

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

13 comments:

  1. amalkan ape ye?share laaa:D
    setahu saya ayat kursi elok dibaca 7kali utk pagar rumah..tp itulah kan,ayat2 quran sgt banyak manfaatnya:)

    ReplyDelete
  2. yup.. amalan dari surah2 dalam al-Quran.. seeloknya kene tanya yg bijak pandai... :) coz i rasa tak proper nk share kt sini ;)

    ReplyDelete
  3. TQ... awak patut baca komen saya di sini utk awak..special..

    http://adzriel.blogspot.com/2011/02/graf-saham-aku-naik-hari-ni.html

    ReplyDelete
  4. entry yg mnarik..tp klu ade sape2 yg bole share psl cter ni dr a-z sgt bgus..

    ReplyDelete
  5. pernah terjadi kat umah kiter...huhuhu..pencuri tu pun jiran kat situ gak

    ReplyDelete
  6. ye betul tu...tmpt aku dulu pun ada gak kes mcm ni... pencuri tu siap dah keluarkan barang2..last siap masuk balik.... tak dapat cari pintu keluar...kecoh sekampung... katanye semuanye batu tak da pintu... ada amalannye.... otai otai lama yang banyak ...kalau kita baik dgn diaorng.. ada rezeki dapatlah ilmu... yang penting ilmu mesti di cari..ye tak...he he

    ReplyDelete
  7. betul tu Mr Iz... Kalo nak menuntut ilmu biar berguru tau, jgn menuntut secara online or google! haha.. blaja main gitar boleh la :p

    ReplyDelete
  8. ya, pernah dengar juga ni. kekadang nak jga kunci rumah macaam tuh..tp ye lah, nak bguru ngan sapa pl,..
    tak silap, ade drma tv3 kess mcm ni kan, lam cite 'chenta' tak silap..

    #balas kunjungan DaddyDian, terima kasih ye.
    Cerita Lunazahra.

    ReplyDelete
  9. tula..kena amalkan baca doa..tp tak ingat macam mana doanya..huhu..

    p/s:maceh singgah blog sy..=)

    ReplyDelete
  10. salam..
    ziarah sini n folo..
    info yg menarik..

    ReplyDelete