TM

Wayne Rooney bakal meninggalkan Manchester United

Sejarah mungkin berulang... Bila Sir Alex dah naik hangin... anak emas pasukan pon dia kasi lepas.... Dulu beckham yg dia sayang pon berakhir dgn persilisihan faham - keluar team... Ni turn rooney pulak yg dah tawar hati nak bersama ManU... Semoga peminat ManU jgn bersedih... Nani ada... hehe.. peace~






ROONEY dikatakan sudah tawar hati untuk terus kekal di Old Trafford selepas berlaku perselisihan dengan Ferguson.







LONDON - Wayne Rooney bakal meninggalkan Manchester United berikutan beberapa perselisihan faham dengan pengurus, Alex Ferguson.

Perbincangan kontrak baru yang akan mengekalkan Rooney di Old Trafford sehingga penghujung kariernya telah tertangguh, sekali gus membuka jalan buat penyerang England itu meninggalkan United pada musim perpindahan Januari depan.

Hubungan Ferguson dan Rooney semakin renggang sejak penyerang berusia 24 tahun itu kembali daripada tugasan antarabangsa bersama England minggu lepas.

Semuanya berpunca daripada beberapa perselisihan faham berikutan pembongkaran skandal seks Rooney yang turut menyaksikan Ferguson mengetepikan penyerang England tersebut dalam skuad United.

Penyerang itu diketepikan ketika United menentang bekas kelabnya, Everton seminggu selepas skandal tersebut terbongkar.

Ferguson menjelaskan bahawa beliau hanya mahu melindungi penyerang itu daripada kutukan peminat Everton yang enggan memaafkannya kerana meninggal- kan Goodison Park pada 2004.

Tetapi sebenarnya Ferguson memberitahu Rooney bahawa keputusan berkenaan dibuat sebagai hukuman terhadap isu peribadinya itu dan juga berdasarkan ramalannya bahawa prestasi penyerang tersebut akan terjejas.

Terbaru, Rooney diletakkan di bangku simpanan dan masuk sebagai pemain gantian ketika United seri 2-2 dengan West Brom di Old Trafford dalam aksi Liga Perdana England kelmarin.

Ketua Eksekutif United, David Gill kini bersiap sedia untuk berdepan satu lagi perpindahan paling sensasi dalam sejarah pasukan itu.

Ketiadaan Rooney nanti diramal mencetuskan pelbagai polemik baru berbanding perpindahan dua bintang The Red Devils sebelum ini, David Beckham dan Cristiano Ronaldo.

Barcelona dan Real Madrid menjadi destinasi terbaik baginya untuk keluar dari England manakala Chelsea dan Manchester City pula akan memberi peluang kepada Rooney untuk terus beraksi dalam Liga Perdana England.

Begitupun, Rooney sebelum ini memberitahu bahawa dia tidak berminat untuk berpindah keluar dari England dan tidak begitu selesa dengan gaya hidup di kota London.

Situasi ini menyaksikan kelab terkaya dunia, City berpeluang cerah untuk merampas penyerang tersebut daripada kelab jiran setempat mereka.

Pemilik kelab, Sheikh Mansour juga sedang mencari seorang penyerang baru setelah Robinho gagal memberi impak di kelab Eastlands itu.

Malah, Rooney juga kagum dengan sambutan yang diberikan terhadap Carlos Tevez ketika dia meninggalkan United dan menyertai City, 18 bulan lalu.

Perpindahan Rooney ke City juga boleh dilihat sebagai reaksi balas dendamnya terhadap Ferguson. - Agensi
SHARE

Adi

Hi... "experience is the worst teacher; it gives the test before presenting the lesson ... .".

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment