TM

Driving

Sepanjang perjalanan ke Tg Malim tadi takde apa yg menarik, selain aku jumpa 2 kesan eksiden, rasanya mlm tadi kedua2nya berlaku... Misi kali ni kene selesaikan roadshow aku jelajah Perak (perak lagi yob.. sampai le ujung tahun..). Setel Tg Malim ni terus ke Kampar dan venue2 seterusnya selama 10 hari..
Dan sepanjang jalan jugak la aku tak bukak radio.. Mmg sekarang aku kalo driving jauh2 tak berapa suka dgr radio.. Mungkin keluar dari KL pukul 7 tadi ada la bukak Sinar FM dengar celoteh Kyril, SY ngan Mak Banang... Muzik Retro Terbaik! Sejak berusia 30'sen ni tiba2 je syok layan Sinar, dan tgk mood jugak la, kdg2 dgr Hot FM. Sesuai sgt la bagi aku ni yg kdg2 terasa tua kutuk dan kekadang terasa diri ni masih 24.. hehe
Dan dalam kereta aku cuma ada 1 CD je yg aku simpan.. CD yg kalau dari Utara ke Selatan tanahair pon aku rasa selesa dgr.. CD tersebut adalah CD Owl City. Apsal? tak bleh?gay sgt ke muzik dia?
Radio aku tutup, CD Owl City pon aku tak bukak.. Yg kedengaran hanya deruman enjin kereta buatan Malaysia yg aku pandu. Sambil memandu tu mula la kt kepala ni berfikir macam2 hal.. Pasal kerja yg sedang dilaksanakan, pasal keluarga, pasal wife n kids, pasal org yg tak semena2 terbabit dlm keluarga, pasal rumah dan segala pasal lah... Ada yg berbentuk masalah, ada yg berbentuk gembira, ada jugak yg berbentuk katun.. Kadang2 jugak masa driving ni boleh keluar dialog2 motivasi diri;

"Insan Yang Cemerlang Datangnya Dari Akal,Hati Yang Tenang,Jiwa Yang Mantop.. yep... yep.. yep.."
(dgn gaya Johan/Dato Fazilah Kamsah siap tangan2 sekali tu)... 

Yup.. aku tak mcm dolu2 masa "muda2" suka dgr radio bedentum2 dgn sub woofer dan audio to the max.. Walaupon sub woofer memenuhi separuh bonet kereta ni, aku lebih selesa off radio.. berfikir, mengelamun, berangan dan kalau dah sampai tahap, menanyi lagu Aishiteru kuat2...
SHARE

Adi

Hi... "experience is the worst teacher; it gives the test before presenting the lesson ... .".

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment