TM

Daddy dan Dian : DilemaTandas Awam

 Ada masanya agak cool bila daddy and daughter keluar berdua tanpa diiringi mummy bersama. Keluar pergi bermain di taman, berjalan2 di shopping mall atau pon pergi menonton wayang cerita animasi kesukaan anak pompuan kita. Selalunya mmg akan berlaku dimana anak pompuan kita ni rasa nak terkucil dan perlu ke tandas. Mungkin pada umur tersebut dirasakan mereka ini dah cukup besar dan tak nak pakai pampers/lampin dan pada masa yg sama mereka ni dah pandai bagitau bila nak melepas. Pilihan yang daddy ada adalah, bawa si kecil ni masuk ke tandas lelaki yg memungkinkan mereka ini akan terdedah dgn beberapa perkara ataupon; pilihan keduanya membiarkan mereka ni masuk sendiri ke tandas wanita bersendirian utk melepaskan hajat... ermm.

Senario yang kita sedang bawa ni adalah daddy bersama anak gadis dalam lingkungan 3 - 5 tahun. Bagi aku, setiap kali Dian (3 tahun umurnya) bagitau nak membuang air kecik atau besar, aku akan bawak ke tandas lelaki. It’s just too risky to go the other route. Bukan aku takut dia kene kidnap kt dlm tandas wanita, but rather that she won’t be able to get her pants and underwear down, or get up on the seat.  Apa yang akan berlaku aku dah boleh agak... sama ada menangis, seluar dia basah ataupon yang lagi teruk ada kakak bawak keluar carik siapa la ayah dia yg bongok sgt tu.. hish!


OK, bila aku pilih bawak masuk ke tandas lelaki, sepantas kilat aku terus bawak dia masuk dalam stall (bilik2 dlm tandas tu aku panggil stall ok..) where she (and I) can enjoy privacy. Juga untuk mengelakkan daripada aku diajukan soalan2 pelik dari Dian. This has happened to me before. Dia berlari masuk terus pergi ke urinal yang dia sangkakan sinki. Bila aku larang dia tanya kenapa dia tak boleh basuh tangan kt situ.. Apa punya soalan daa.. 

Sebenarnya ada pilihan ketiga dan yang ini pon selalu jugak aku guna. Tandas orang cacat. Tandas ni istimewa sikit coz dia tak berkongsi.So, selesai la dilema. :)
SHARE

Adi

Hi... "experience is the worst teacher; it gives the test before presenting the lesson ... .".

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

  1. tips yang baik untuk mereka2 yg belum kawen cam aku ni bro.haha

    selalunya kalu aku ke tandas awam memang nampak few fathers bawa anak pompuan mereka ke tandas untuk pipi atau poopoo which is lagi secure and safety

    ReplyDelete