TM

Tukar Wilayah

Trip kali ni aku redah ke Selatan pulak.. Walaupon Perak dah jad "wilayah" jagaan aku, Negeri Sembilan dan Melaka takde orang nak handle, kesudahannya aku volunteer take over dan sekarang aku dah kt Tampin. Hari pertama aritu aku kt Hotel Seri Malaysia Seremban, ada short event.. pastu hari seterusnya aku pi jumpa ejen2 aku kt Felda Titi, Felda Paloh 1 & 4 dan jugak Pedas. Ni kali pertama aku jelajah ke isi perut negeri Sembilan. Masuk kawasan yg boleh dikatakan outskirt habis.. Kilometer dia tak jauh, tapi sebab jalan dia jalan lama, takde hiway, so pemanduan hanya dihadkan 80km/j. Kira-kira 2 jam gak sampai ke Simpang Pertang sebelum sampai ke Felda Pasoh.
Hari ni hari ke 4 dan Negeri Sembilan aku dah habis cover. Esok nak setelkan Melaka pulak, dan dlm jadual aku ada lebih kurang 11 ejen aku nak kene jumpa.. Nampak banyak tapi aku tak risau sebab mostly ejen2 aku tu dekat2 sebab Melaka tak sebesar mana pon.. Insyaallah..

Aku tau beb.. sepatutnya berbelog yg entrinya cenderung kepada pengembaraan ala2 frodo ni aku kene letak banyak foto.. Ye lah, sampai satu destinasi, tangkap foto, sampai satu lagi destinasi, tangkap foto sendiri, baru la menarik entri dia kan.. hahahahuhuhihi.. gelak sedih tu.. FYI, aku takde camera.. otometik tiada apatah lagi DSLR.. handphone norkiah aku pon takde camera.. teruk bebeno! tggu la nanti aku beli DSLR murah2 kt mudah.my..

Hari Sabtu nanti last day aku seperti dalam jadual.. Event dekat Seri Costa Hotel, Plaza Mahkota Melaka. Lama beb aku tak dtg Melaka.. nak lepak kt Jongker Street kt Bandar Melaka nanti malam2.. Duduk yum cha melayan perasaan.. Sorang2 je kah?? atau si Dia ada menanti??
SHARE

Adi

Hi... "experience is the worst teacher; it gives the test before presenting the lesson ... .".

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 comments:

  1. Selamat datang ke wilayah aku, apa macam mencabar tak jalan?

    ReplyDelete
  2. mencabar beb jalan dia... abg kawasan dah kt KL skang, tak dpt nak jumpa sapa.. hehe

    ReplyDelete