TM

Hit The Target

Hey, malas ke bz? Malas ada, busy pon ketara.. Nampaknya aku tak boleh digelar blogger lagi mcm ni.. ada blog tapi update "kadang-kadang" atau "jarang-jarang" sungguh.. Kerja busy la beb.. Kerja 9 to 5 tapi stay back til 6  to 7.. Rutin harian aku : seawal 6.30am alarm di handphone aku dah berbunyi.. snooze punya snooze kadang2 pukul 7.00am baru drakula keluar keranda.. Pukul 8.00am aku dah start kereta.. dgn pembakaran sempurna RON95 aku memacu kereta antik berenjin garau menujuk ke kantor yg jaraknya cuma 6.3km.. Pukul 8.15 sampai opis terus punch card ( fakta : sistem punch card telah diperkenalkan di Malaysia oleh Tun Mahathir ketika awal pentadbirannya). Oleh sebab waktu bekerja start pukul 9, aku akan bersarapan dulu di mamak berhampiran bersama2 partner in crime yg lain yg biasanya dah sedia menunggu. Pekena kopi ais , roti kosong atau roti telor atau nasi lemak... ni adalah rutin yg wajib di mulakan sebelum memulakan tugas.. kasi warp up enjin..

Setiap bulan ada target.. setiap bulan under pressure.. setiap minggu ada meeting... minggu bertemu bulan.. bulan demi bulan, ni dah nak masuk bulan 10 dah.. cepatnya masa berlalu..lagi 4 bulan kita bertukar tahun.. Progress di tempat kerja nampak positif.. Plan yg aku hantar pada boss semua approved. Malu jugak bila nama asyik dipuji2 masa meeting... sebulan asyik terima pujian dari boss.. Tersipu2 terkemam2 bila kene puji.. takley bla.. Plan ni actually for next year.. Hopefully masa peak season nanti apa yg di rancang akan berjalan dgn lancar.. Aku ada aim, ada target, ada misi, ada visi.. Dlm masa yg sama, short term result masih boss ambil kira.. Tapi Alhamdulillah... dgn izin Allah, bulan ni aku dah hit my target dan boleh keluar outstation dgn hati yg tenang...


SHARE

Adi

Hi... "experience is the worst teacher; it gives the test before presenting the lesson ... .".

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment