TM

Rumput

Tu diaaa.. lusa dah masuk tahun baru 2013.. Sejak dua menjak ni aku jarang sgt post entry dan jarang jugak berblog.. Kalo ada pon aku post advertisement dan info untuk student2 lepasan SPM/STPM dan jugak working adult yg berminat nak belajar di tempat aku bekerja sekarang ni.. Tak tegar sangat dah aku berblog bercerita tentang rutin hidup aku.. Mungkin disebabkan terlalu sibuk dengan kerja dan jugak disebabkan masalah kecurian kabel unifi  kt apartment aku ni yg menyebabkan aku tak boleh online waktu malam.
Tahun 2012 mmg tahun yang bermakna buat aku dari segi karier. Sejak tahun 2008 sampai 2012, aku asyik bertukar tempat kerja je kerjanya.. Bukan disebabkan kurangnya loyalti kepada syarikat, tapi lebih kepada mengejar rumput yg lebih hijau.. Akhirnya, awal tahun 2012 aritu, aku dpt kawasan rumput yg sangat hijau ( tempat aku kerja sekarang ). Tapi tak mustahil, kalo ada rumput yg lebih hijau di luar sana, aku akan terus mengejar.. aku bukannya lembu atau pon kambing yg kebulurkan rumput.. BUKAN!.. tapi aku akan terus mencari.. bukan untuk aku, tapi untuk masa depan anak2.. :)

Apa pon keputusan untuk mencari rumput hijau ni, aku tetap perlu berhati-hati.. Buat masa ni aku akan kunyah, kemam dan telan serta menikmati kehijaun rumput yg digenggaman sebaik2nya kerana the grass is not always greener on the other side.
SHARE

Adi

Hi... "experience is the worst teacher; it gives the test before presenting the lesson ... .".

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment