TM

Sejarah Teknologi Kita Yg Hebat

Tiga negara, iaitu Amerika, England dan Malaysia berlumba2 menentukan siapa diantara mereka yang lebih dulu menggunakan teknologi canggih dengan meneliti keadaan tanah negaranya masing-masing untuk melihat siapa yang terhebat di masa lalu. Perlumbaan dimulakan dgn Amerika, kemudian England & terakhir Malaysia.


Di Amerika, setelah penggalian sudah mencapai 1000 meter ke bawah tanah, mereka menemui  tembaga. Team Amerika dengan bangganya mengumumkan bahwa 1500 tahun yang lalu mereka telah membangunkan jalur telefon dengan memakai kabel tembaga di Amerika.

Di England, setelah penggalian sudah mencapai kedalaman 1000 meter tidak menemui kabel tembaga, tetapi setelah mencapai kedalaman 1500 meter mereka menemui serpihan kaca, maka Team England tersebut dengan bangganya menyimpulkan bahawa 2500 tahun yang lalu telah membangunkan jalur komunikasi dengan memakai Fiber Optik di England.

Dan terakhir di Malaysia, setelah penggalian sudah mencapai kedalaman 500 meter dan 1000 meter dan seterusnya langsung  tidak menemui apa-apa, lalu dengan sangat bangganya Team Malaysia mengishtiharkan bahwa 5000 tahun yang lalu komunikasi di Malaysia telah menggunakan teknologi wireless.


..... cheers~!

SHARE

Adi

Hi... "experience is the worst teacher; it gives the test before presenting the lesson ... .".

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment